Strona 1 z 1

E-commerce, czy warto?

: pn sty 27, 2020 8:35 am
autor: Korcia.Ka
Cześć!

Powoli stawiam swoje pierwsze kroki w branży e-commerce. Dużo czytam na ten temat, ale nadal nie czuję, żebym miał całą potrzebną mi wiedzę. Moim zdaniem, jest to bardzo szybko rozwijająca się branża, ponieważ coraz więcej klientów wybiera właśnie ten kanał zakupów.
Mam więc kilka pytań:
1. Jakie zachowania charakteryzują klientów i co motywuję ich do zakupów online?
2 Jaki system zarządzania treścią wybrać na początek?
3. Jaką literaturę byście mi polecili? Książki, może artykuły?
4. Jakie formy dostawy towaru najbardziej wam odpowiadają?
5. Oraz wszystkie ciekawostki, jakie mogą mi się przydać.

Z góry serdecznie dziękuję za każdą pomoc! :D

Re: E-commerce, czy warto?

: pn sty 27, 2020 8:37 am
autor: OlaDymi
Interesujesz się bardzo rozwijającym sektorem, ale jeżeli dopiero zaczynasz to jeszcze wiele drogi przed Tobą. Zachowania, które kierują klientów, zależą od wielu czynników, tj. wiek, płeć, wykształcenie, sytuacja materialna, a nawet miejsce zamieszkania. To tylko kilka zmiennych mających wpływ na zachowania klientów. Zbieraj wiedzę dalej, z pewnością w przyszłości Ci się przyda.

Re: E-commerce, czy warto?

: pn sty 27, 2020 8:38 am
autor: Marcin_72
Jeżeli masz w planach prowadzenie swojego sklepu internetowego, to na początek dobrym pomysłem byłoby zatrudnienie specjalistów. Z pewnością ułatwiłoby Ci to sprawę, jeżeli jednak chcesz się tym zająć typowo sam, to na początek polecam coś w tylu OpenCart, jest stosunkowo łatwy i ma wiele dodatków.

Re: E-commerce, czy warto?

: pn sty 27, 2020 8:39 am
autor: AdiDabczak
Też czytam wiele badań na ten temat, na własnym doświadczeniu wiem, że niskie koszy dostawy, bądź całkiem darmowa przesyłka, niższe ceny niż w tradycyjnych sklepach, kody rabatowe, karty lojalnościowe czy wszelkiego rodzaju zniżki, są głównymi czynnikami, które skłaniają użytkowników do robienia zakupów przez internet.
Największym błędem, jaki można popełnić to zła logistyka dostarczania produktów, przez co klienci bardzo długo na nie czekają i niestety się zniechęcają.

Re: E-commerce, czy warto?

: pn sty 27, 2020 8:40 am
autor: MaksM24
Dla mnie, jako klienta najważniejsze jest to, że sklepy internetowe działają przez całą dobę. Zakupy mogę robić, kiedy tylko mam ochotę. Nie muszę specjalnie jeździć do sklepów i przede wszystkim nikt mnie nie pospiesza i nie przeszkadza podczas dokonywania zakupów.

Re: E-commerce, czy warto?

: pn sty 27, 2020 8:43 am
autor: Piszczek.Mo
Ponad 6/10 badanych deklaruje kupowanie online, taki rodzaj zakupów cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a jego popularność bez przerwy rośnie i rośnie. Klienci, czują się coraz bezpieczniejsi, mają ogromny wybór produktów i z reguły niższe ceny. Jeżeli zastanawiasz się, skąd to wiem, to wiedz, że wyszedł właśnie https://paq-studio.com/blog/e-commerce- ... tatystyki/, w którym znajdziesz odpowiedzi na praktycznie wszystkie zadane przez Ciebie pytania. Ja jestem świeżo po lekturze i czuje przypływ natchnienia do pracy!

Re: E-commerce, czy warto?

: pn sty 27, 2020 8:46 am
autor: Korcia.Ka
Bardzo dziękuję za polecenie mi tego artykułu, siedzę i czytam, nie mogę się oderwać. Faktycznie masa ciekawych informacji. Nie sądziłem, że ludzie wydają tyle na ubrania czy leki. Byłem przekonany, że zakupy ludzie obecnie najczęściej robią na smartfonie, a jednak nie, laptopy nadal na pierwszym miejscu i to z przewagą 13 punktów procentowych! Super naprawdę dziękuje.

Re: E-commerce, czy warto?

: pn sty 27, 2020 8:47 am
autor: Kowan.21
Żaden problem, bardzo miło słyszeć, że ktoś też tak bardzo interesuję się Twoją pasją. Siedzę w tym sektorze już kilka ładnych lat i ciągle mnie zaskakuję, oczywiście pozytywnie! Jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania to bardzo chętnie pomogę. ;)

Re: E-commerce, czy warto?

: pn sty 27, 2020 8:47 am
autor: NIKA.S_97
Dla mnie ważne jest, aby strona była przejrzysta, czytelna i łatwa w obsłudze, nienawidzę zastanawiać się jak coś znaleźć, kiedy wiem, że tak wiele firm posiada już strony intuicyjne, które same wiedzą czego szukam. Do tego częstym problemem są też niewygodne formularze. Akurat ja robię zakupy właśnie na smartfone i często spotkałam się z niedopasowaniem stron zakupowych do mojego urządzenia.